March 2, 2023

Iron Man DVD (anmeldelse)

Jeg har set frem til den yderste 2-disk-udgave af Iron Man DVD i betragtning af at det blev annonceret i august. Jeg tror dog, at min forventning kom tilbage. Min kærlighed til filmbilledet er ikke ændret, men jeg fandt, at mange af de specielle funktioner ikke var så spændende, som jeg havde håbet.

DVD -valg
For mig var appellen til filmen karakteren, manden inde i dragt, men det er ikke den retning, der blev fulgt her. Dette var Marvel’s første interne produktion efter tidligere succes med at licensere deres figurer til andre. Som et resultat gætter jeg på, at “kontrol” var et stort problem for dem. At holde fokus på kostume og teknologien-både inhilm og effekter-relateret-giver dem mulighed for at bytte skabere uanset den ekstraordinære jobdirektør/skuespiller Jon Favreau og Star Robert Downey, Jr. gjorde. (Efter sigende blev nogle afgørende scener delvist improviseret. Og der var rygter om, at Marvel annoncerede 2010 -datoen for efterfølgerfilmen, mens Stonewalling Favreau om lønforhandlinger Meget mere afgørende end nogen given kunstner.

Men det er bare min spekulation. Sandsynligvis er meget mere afgørende for producenterne af DVD’en denne grund: fans af tegneserien har en tendens til at være tech-hoveder, fordi karakteren, en beruset rig mand, er ærligt, en slags røvhul (og aldrig meget mere end for nylig , med borgerkrigshistorien). Hvad der er tilbage er dragt. Så alle disse oplysninger om udseendet og fornemmelsen af ​​kostume, hvordan det blev skabt og bygget, skal være ideel op i deres gyde. En masse af ekstramaterialet fokuserer på produktionsarbejdet på, hvad det krævede for at få filmbilledet til skærmen.

Den første disk
Hovedskiven består af filmbilledet og 11 slettede eller udvidede scener, hvis favorit er Rhodey, der kører en Porsche ind i Iron Monger. Jeg kan dog se, hvorfor de tog den ud-den resulterende væltning af den store robot i en bus er lidt latterinducerende. Det er pænt at se, hvordan de uslebne effekter i denne scene ikke rigtig stemmer overens, fordi det giver nogle antydninger til, hvordan proceselementerne samles.

På disken er også forskellige annoncer. “Armored Adventures” er en tegneserie trailer til den animerede serie, der vedrører Nicktoons i 2009, med hovedrollen i teenage Tony. Der er også previews: en teknisk-tung version af en Star Trek-teaser; Den nye Indiana Jones DVD; og den ekstraordinære Hulk DVD, begge skyldes senere i denne måned.

Belønningsskiven
Det rigtige kød er på belønningsskiven. Traditionelt, med Marvel -film, er den anden disk den nørde disk, og det har aldrig været meget mere sandt end her.

”Jeg er Iron Man” består af syv featuretter om fremstillingen af ​​filmen, for det meste fortællet af Favreau. Der er masser af produktionsoplysninger, især om udseendet af dragt og specialeffekter, med masser af kreditresultater til kunstneren Adi Granov, der skabte kostume, og Stan Winston, hvis studie byggede det. Jeg var chokeret over at bemærke, at producent Peter Billingsley er den tidligere børneskuespiller fra en julehistorie. (Han har også en komo -rolle i selve filmen som en af ​​Iron Mongers kæledyrsforskere.)

Jeg fandt alle disse oplysninger noget unødvendige; For mig risikerede det at skade magien. Dedikerede fans vil spise op, som enhver detalje i filmen er dækket på næsten to timer: alle de forskellige slags sødning, visuelle effekter, genfarvning, forestillinger, endda lydblanding.

Mit yndlingsstykke var “The Invincible Iron Man”, den tegneserie-baserede dokumentar i seks dele. Noterede forfattere og kunstnere vises, herunder Gerry Conway, Gene Colan, redaktør Tom Brevoort, John Romita, Jr. og Bob Layton. Efter at have talt om karakterens oprindelse indtil arbejde i 80’erne, springer funktionen over til den moderne tid. Warren Ellis taler for en god tid om hans ekstremiske relancering af den uovervindelige Iron Man i forbindelse med Adi Granov, der også er inkluderet. Mange af alle fra den nuværende æra – Joe Casey, Joe Quesada, Dan og Charles Knauf, Patrick Zircher – vises med undtagelse af Matt Fraktion, hvis nye serie blev introduceret for at give filmkunderne noget at læse, der ligner film.

Også udeladt er Denny O’Neils løb, der dækker virkningerne af alkoholisme, inklusive hjemløshed, sandsynligvis fordi det ville være en downer. Jeg ville også have været interesseret i at høre om Kurt Busieks genstart, overskygget af hans Avengers -løb på det tidspunkt, fordi han bragte tilbage glad og Pepper, som indtil da ikke havde været i bogen i over et årti.

Det var dejligt at se Stan Lee som forventet, der taler om, hvordan Iron Man havde meget flere kvindelige læsere, baseret på fan Mail, end andre Marvel -titler. Han tror, ​​at ”hunner”, som han kalder dem, virkelig elskede Iron Man, fordi karakteren var smuk, rig, og de ville moder ham. Lee citerer dem som at tænke, “du vil være ok, skal du ikke bekymre dig om dit hjerte, jeg tager sig af dig, og hvis du dør, arver jeg alle dine penge,” men siger straks, at han ikke gjorde ‘ t indikatnull