January 25, 2023

Wandavision Finale Review samt spekulation

Bemærk: Denne udgivelse består af enorme spoilere til afsnit 9 af Wandavision. Gør dig selv en tjeneste såvel som at nyde det allerførste, før du læser dette indlæg.

I morges lukkede gardinet til sidst den allerførste (og måske kun?) Sæson af Wandavision. Vi blev behandlet med den sidste tanke om Marvel Studios ‘allerførste forsøg på at afsløre en superhelt-skurkhistorie på episodisk måde.

Som det er tilfældet med mange finales, blev der besvaret et antal centrale spørgsmål. Flere flere blev enten introduceret eller efterladt ubesvarede, når vi venter på at se nøjagtigt, hvordan den sidste tanke om denne historie binder til Dr. Odd såvel som Multiverse of Madness, Spider-Man: No Way Home, såvel som andre Marvel-projekter, der var antydet i denne episode.

Hvor går MCU -drejen nu såvel som hvor går tegneserie fans hen herfra? Hvilke ledetråde kan vi forstå på, der vil pege os i den retning, hvor disse figurer er på vej? Lad os dykke ind for at se, hvor tingene kan gå nu, som Wandavision er afsluttet.

“Den verden, du lavede, vil altid blive brudt … ligesom dig”

I sidste ende var dette en historie om offer, sorg såvel som traumer. Når vi igen ser Wanda i en umulig situation, tager hun dog heltegaffelen i vejen, når hun træffer en beslutning om at befri befolkningen i Westview, selv når hun ved, at det indikerer at miste det, hun elsker igen. Der er måske ikke mere tragisk figur i MCU end Wanda Maximoff. Efter at hun vendte verden på hovedet, da hun mistede synet for anden gang, er der ingen at fortælle, hvor hendes fortvivlelse såvel som følelser vil tage hende.

Men lige så meget som en følelsesladet tarmstans denne episode var, er der bestemt mange fans såvel som spekulanter derude, der efterlod følelse af at blive svækket af manglen på en massiv, spring-out-of-your-sæde afsløring. Der var ingen mephisto, ingen X-Men, ingen mutanter, ingen Sony Universe crossover. Ingen Reed Richards eller Blue Marvel, ingen Dr. Strange, ingen reel indikator for en overordnet “stor dårlig” overhovedet.

Jeg er sikker på, at der er mange, der holdt disse bøger – eller som investerede i disse nøgler som Silver Surfer #3 eller West Coastline Avengers #45 – baseret på fanteorier såvel som rygter, der nu er skuffede.

Men det er klart, at forfatterne såvel som producenterne ville fortælle en Wanda såvel som Vision Story. De supplerede det kun med de komplementære stykker, der er nødvendige for at fortælle den historie.

“Du kæmpede for det hele kun for at miste det igen”

Hvis du kom ind i finalen og forsøgte at finde tvist samt handling, er du sandsynligvis meget tilfreds med det, du så. Vi havde Wanda vs. Agatha Harkless. Mind Stone Vision vs. White Vision. Tommy såvel som Billy vs. Sword. Monica “Photon” Rambeau såvel som hendes søde nye energikrop vs. indkommende kugler. Darcy’s Ice Cream Truck vs. Haywards pansrede bil (klar fordel for Darcy).

De mange vigtige konflikter var klart, var kampen mellem Wanda såvel som Agatha såvel som vision såvel som hvid vision. Sidste uge drillede, at Wandas kræfter måske ikke var fra eksperimentering i Sokovia, men hun er den mest magtfulde mørke heks nogensinde. Det blev i det væsentlige bekræftet i finalen, der genkendte baghistorien i Wanda samt at oprette den fascinerende bekymring for nøjagtigt, hvordan hendes søskende – kviksølv – fik sine evner. Min foretrukne teori er, at Wanda godkendte ham hans kræfter, men vi vil sandsynligvis aldrig vide det.

Wanda overmagter Agatha med den overvældende mørke magi, hun besidder, samt sætter hende til online som Agnes i Westview. Jeg håber, at vi ser flere af Agatha igen – hun var sådan en fantastisk karakter – men med sin MCU -fremtid i tvivl kan Wonderful Four #94 begynde at tage et dyk i den nærmeste fremtid.

Dobbelt syn

Fantastisk fire 94

Showdown mellem de to visioner, der var så ekstremt forventet, blev i sidste ende til en kamp om forstand, da de drøftede skibet til Theseus -spørgsmålet. I det væsentlige er det en filosofisk illustration, der peger på identitetens art. Hvad er det der udgør essensen af ​​noget? De to visioner er i sidste ende klar over, at de kun er hele, når de kombineres såvel som vores trylle-for-vestview-vision, giver minderne såvel som essensen, at Sword’s vision er nødt til at ende med at være den sande vision.

Jeg så masser af salg af West Coastline Avengers #45 i $ 1.000+ sorten denne uge. De, der ejer denne bog, har sandsynligvis en lang ventetid foran dem for at se, om vi nogensinde ser hvid vision igen.

“Du har ikke noget koncept, hvad du har løsrevet!”

Hvor går vores primære karakterer herfra? Uden meget i vejen for nye introduktioner i sidste halvdel af sæsonen kan vi fokusere vores spekulative sind på, hvor MCU planlægger at tage hver af disse nøglespillere.

Wanda/Scarlet Witch

Med nøjagtigt hvor meget hun har lidt, var det tydeligt, at der er spændingsbygning i Wanda over nøjagtigt, hvordan man bruger hendes kræfter. I finalen vælger hun de mange over de få, når hun redder Westview og peger hende i heltetningen. Dog i SECnull